Letitý Hyundai i40 končí.

Letitý Hyundai i40 končí. Nástupce se nedočká

Odklon zákazníků od střední třídy má další oběť. Hyundai i40 se už nové generace nedočká.

Střední třída v posledních letech zažívá v Evropě slabé období. Zákazníci se od něj odklání, přecházejí raději k SUV, a tak třeba za tři čtvrtletí roku 2019 meziročně klesly evropské prodeje v tomto segmentu o 19 %. I to je důvod, proč jsme se už museli na starém kontinentu rozloučit s Hondou Accord, Subaru Legacy nebo třeba Citroënem C5 a proč se Ford Mondeo nedočká přímého nástupce, ale nahradí ho crossover. Trend má nejnověji další oběť, Hyundai i40.

Konec Hyundaii i40 hrozil už delší dobu, přičemž nyní je už definitivní. Generální ředitel českého zastoupení značky Hyundai Martin Saitz na výroční tiskové konferenci potvrdil, že Hyundai i40 končí a že se nové generace tento původně výhradně pro Evropu vyvinutý model nedočká.

Saitz navíc doplnil, že Hyundai ani nepočítá s evropským prodejem svého globálního sedanu Sonata, který se přitom loni dočkal nové generace. A podle našeho názoru designově velice povedené! Segment D je zkrátka na starém kontinentu podle korejské automobilky neperspektivní, a tak v něm už svého zástupce mít nebude. S ohledem na aktuální Sonatu, která navíc byla testována i na evropských silnicích, nám to přijde škoda.

Blížící se konec Hyundaie i40 už dokazuje i osekávání nabídky. Automobil na českém trhu aktuálně pořídíte výhradně v karosářské verzi kombi. K dispozici je navíc už jen jediný motor, turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 100 kW, který je možné párovat s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ceny začínají na částce 649.990 Kč.

Hyundai i40 je značně fousatým modelem v nabídce značky. Vyrábí se již od roku 2011, na konci roku 2018 pak prošel dalším faceliftem, který upravil jeho vzhled a přizpůsobil motory novým emisním normám.

I kvůli svému stáří už evropské prodeje i40 nebyly kdovíjaké. Za tři čtvrtletí roku 2019 se na starém kontinentu podle statistik Car Sales Base prodalo jen 2.866 exemplářů i40, o 64 % méně než o rok dříve.

Podobně byl na tom vůz i na českém trhu, za celý rok 2019 bylo u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 285 kusů i40, o 57,5 % méně než rok předtím. V minulosti se přitom i40 na českém trhu dařilo, třeba v roce 2014 byl s 1.060 registracemi třetím nejprodávanějším modelem střední třídy u nás. Překonaly ho tenkrát jen VW Passat a Škoda Superb.