Koncept Hyundai 45: Design budoucích elektromobilů značky

Do koncernu Hyundai míří další designér od Volkswagenu. Navrhovat bude luxusní auta

Koncern Hyundai zažil v posledních letech nebývalý rozmach, z kdysi vysmívaných vozů značek Hyundai a Kia se staly automobily se silnou pozicí na trhu, které konkurují těm nejlepším. Pomohli tomu i lidé, které Hyundai přetáhl od Volkswagenu. Bylo jich hned několik, přičemž nyní od VW Group k Hyundai Motors míří další.

Jmenuje se Filippo Perini a fanoušci supersportů dobře vědí, že se jedná o bývalého šéfdesignéra Lamborghini, který v této pozici působil deset let, mezi lety 2006 až 2016. Pod jeho vedením tak vznikaly modely Aventador, Huracán nebo Urus.

V posledních letech Perini působil ve studiu Italdesign, které rovněž patří do skupiny Volkswagen (vlastní ho právě prostřednictvím Lamborghini), kde měl na starosti design a designérské inovace. Nyní však míří do korejské automobilky, a to konkrétně k luxusní značce Genesis.

V Genesisu bude Perini pracovat jako šéfdesignér evropského centra pokročilého designu. V této pozici má využít své zkušenosti z oblasti pokročilého i výrobního designu, stejně jako zkušenosti vedení designérských týmů.

„Díky rozsáhlým Filippovým zkušenostem s evropskými luxusními značkami se z něj stává ideální pracovník pro vedení evropského studia Genesisu pro pokročilý design a jeho vhled bude nápomocný při vývoji každého z našich nadcházejících projektů, včetně pokročilých i výrobních návrhů,“ říká šéfdesignér koncernu Hyundai Motor Group Luc Donckerwolke.

Právě Donckerwolke je rovněž jednou z hned několika osob, které přešly k Hyundaii od německého koncernu. Stejně jako Perini mimochodem působil u Lamborghini, jehož designérskému centru šéfoval na přelomu tisíciletí. Donckerwolke ale vystřídal i pozice u Seatu, Bentley nebo Škody.

V Sant‘ Agatě kdysi pracoval též Manfred Fitzgerald, dnešní šéf značky Genesis. Pro Genesis pak v minulosti pracoval ještě jeden „lambo man,“ designér Alexander Selipanov, ten ale letos přešel ke značce Koenigsegg.

Tou nejslavnější akvizicí Hyundaie od Volkswagenu je nicméně Peter Schreyer, prezident Kia. Jeho talent ocenil i dnes už zesnulý Ferdinand Piëch, který kdysi prohlásil, že si ho koncern neměl nechat utéci ke konkurenci.