fbpx
santa-fe-2020.png

Auto bez řidiče doveze psa za jeho páníčkem, předpovídá Hyundai.

Jihokorejská automobilka Hyundai se netají tím, že by ráda v budoucnosti vyráběla autonomní auta. I za tím účelem vznikla odnož značky s názvem Mobis, která nyní přišla s podivnou reklamou na to, jak má podle nich vypadat budoucnost mobility.

Jsou dobré reklamy, špatné reklamy a takové, na které se dá jen stěží koukat. No a pak jsou tu takové, které útočí na city. S jednou takovou teď přišla i automobilka Hyundai, respektive její odnož pro autonomní vozidla Mobis.

Ve více než minutu dlouhém minifilmu totiž nechali tvůrci vyniknout psa, který si vzpomenul na svého milovaného pána. V reklamě pak jde ven, kde už čeká autonomní vozidlo, jenž ho nejprve pozdraví, pes bez váhání nastoupí, štěknutím vozidlu potvrdí svoji „identitu“ a vydá se na dlouhou cestu.

Podle Mobisu by auto budoucnosti mělo mluvit, přemýšlet, samo řídit i nahrávat prostředí kolem sebe a přesně vědět, kam má jet, aniž by to pasažér musel oznámit, což reklama dojemně představuje. Vrcholem celého díla je pak závěr, kdy auto konečně doveze psa za jeho pánem a potom je samo následuje na silnici, kdy muži a psovi svítí na cestu.

Reklamu už jen na sociální síti Twitter vidělo téměř pět a půl milionu uživatelů a stala se velmi populární. Hyundai prostě uhodil hřebíček na hlavičku a budoucnost podle něj vypadá doopravdy skvěle. Otázkou však zůstává, o jak vzdálené budoucnosti se bavíme, protože autonomní vozidla jsou zatím, alespoň v Evropě, legislativně neproveditelná.

Autor: David Matějka