Jedinečně rychlý, nespoutaný a elegantní

Jedinečně rychlý, nespoutaný a elegantní: Zcela nový Hyundai i30 Fastback N

OBSAH

01. Jedinečně rychlý, nespoutaný a elegantní: Zcela nový Hyundai i30 Fastback N

02. Produktová řada Hyundai N: Vášeň pro zatáčky od Namyangu až po Nürburgring

03. Vzrušující design

04. Sportovní vůz s konstrukcí „N“

05. Spojení se světem – a se silnicí

06. Technické údaje

01. Jedinečně rychlý, nespoutaný a elegantní: Zcela nový Hyundai i30 Fastback N

 

  • Zcela nový i30 Fastback N kombinuje sofistikovaný a elegantní design s pověstnou radostí z jízdy N
  • První opravdu ostré pětidveřové kupé v segmentu C nabízí vzrušující zážitky a eleganci
  • Zcela nový i30 Fastback N je druhým vysokovýkonným modelem v evropské produktové řadě Hyundai a navazuje na extrémně úspěšné uvedení pětidveřového modelu i30 N na trh, s nímž Hyundai Motor vstoupil do nové éry
  • „N“, zrozené v Namyangu a přivedené k dokonalosti na Nürburgringu, symbolizuje šikany, které jsou esencí vývoje vysokovýkonných vozů společnosti Hyundai Motor
  • Vysoký výkon: Přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI poskytuje až 275 k a 378 N.m (s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku) s rychlými reakcemi a lineární výkonovou charakteristikou
  • Výbava pro velmi sportovní jízdu: elektronicky řízený samosvorný diferenciál, elektronicky řízené tlumiče, vyrovnávání otáček při řazení, funkce pro maximální akceleraci z klidu, sportovní pneumatiky, chronometr pro měření času na kolo, emocionální zvuk a mnoho dalších prvků 
  • Vysoká úroveň individualizace se systémem N Grin Control
  • Skutečně sportovní a zároveň sofistikovaný design: Agresivní nárazníky vpředu a vzadu s většími otvory pro přívod vzduchu a červenou charakterovou linií, leskle černý aerodynamický zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru, nízko uložený trojúhelníkový zadní mlhový světlomet, dvě koncovky výfukové soustavy, 18“ nebo 19“ kola, sportovní sedadla, exkluzivní barva karoserie šedá Shadow
  • Model i30 Fastback N ještě snadněji proniká vrstvami vzduchu ve vysokých rychlostech, protože má o sedm procent nižší součinitel aerodynamického odporu vzduchu než pětidveřový i30 N

 

Hyundai Motor rozšiřuje svou řadu modelů N o zcela nový Hyundai i30 Fastback N, druhý vysokovýkonný model pro evropský trh a třetí model N na celém světě. Hyundai i30 Fastback N je prvním opravdu ostrým pětidveřovým kupé v segmentu C a jedinečným automobilem ve své třídě. Nový sportovní automobil pro každodenní provoz i závodní okruhy kombinuje sofistikovaný a elegantní design modelu i30 Fastback s podmanivými výkony a radostí ze strhující jízdy pětidveřového modelu i30 N. Společnost rozšířením svého portfolia emocionálních vysokovýkonných produktů znovu ukazuje svou schopnost uvažovat mimo hranice konvenčnosti. Hyundai i30 Fastback N kombinuje sofistikovaný a elegantní design modelu i30 Fastback se vzrušujícím potěšením z jízdy pětidveřového modelu i30 N. Nový model navazuje na mimořádný úspěch pětidveřového hatchbacku i30 N, který byl uveden na trh na konci roku 2017. Hyundai i30 N od té doby překonává původní očekávání ohledně prodeje. Do konce roku 2018 bylo v Evropě objednáno více než 9000 vozů i30 N.

„Hyundai i30 N byl vyvinut za jediným účelem: poskytovat našim zákazníkům maximální radost z jízdy, prostřednictvím cenově dostupného vysokovýkonného automobilu,“ říká Albert Biermann, vedoucí divize výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai Motor Group. „Proto měříme vysoké výkony srdečními tepy za minutu, místo pouhými otáčkami za minutu.“

„Náš zcela nový i30 Fastback N navazuje na triumf pětidveřového modelu i30 N a začíná psát novou kapitolu tohoto úspěšného příběhu. První pětidveřové ostré kupé v segmentu kompaktních vozů, které je připraveno k jízdě na závodním okruhu, zásadním způsobem otřese trhem,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Nyní se ohlížíme zpět na 18 měsíců, které byly pro N opravdu velmi pozitivní – s naším druhým modelem v evropské řadě N umožníme ještě většímu počtu zákazníků prožívat jedinečný pocit N.“

Nádherný dravec do zatáček

Při vývoji modelu i30 Fastback N byly klíčovými prvky odolnost a spolehlivost společně s vynikajícími výkony při jízdě na závodním okruhu. Řidič, který se vydá se svým vozem i30 Fastback N na závodní okruh, si může být jistý trvale vysokými výkony. Odolnost brzd zvyšuje účinnější chlazení přívodem vzduchu v předním nárazníku. Funkce Launch Control, s maximem nastavitelných otáček 3600 až 4900 min-1 při zcela sešlápnutém pedálu plynu, usnadňuje rozjezd z klidu řízením točivého momentu motoru. Vysokou tuhost karoserie modelu Fastback N může na přání ještě zvýšit výztuha za zadními sedadly společně s dodatečnými bodovými svary ve skeletu karoserie.

Logo N symbolizuje šikanu, nejnáročnější úsek závodního okruhu, v němž i30 Fastback N dosahuje maximální trakce, preciznosti a citlivosti řízení. Elegantní a ostré pětidveřové kupé Hyundai překypuje touhou po zatáčkách. Výkonný přeplňovaný motor 2,0 litru poskytuje nejvyšší výkon až 275 k a točivý moment až 378 N.m (s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku). K vynikajícím jízdním vlastnostem vozu v zatáčkách významně přispívá elektronicky řízený samosvorný diferenciál „N Corner Carving Differential“, který zvyšuje nejen maximálně dosažitelnou rychlost při průjezdu zatáčkou, ale také radost z jízdy pohotovými reakcemi vozu na vjezdu do zatáčky i možností brzké akcelerace při výjezdu ze zatáčky. Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) upravují tlumicí sílu v závislosti na požadovaném chování vozu při průjezdu zatáčkou, zrychlování a zpomalování. Systém v kombinaci s tuhou karoserií umožňuje zvyšovat rychlosti při průjezdech zatáčkami na závodním okruhu. Maximální adhezi zaručují modelu i30 Fastback N 18“ pneumatiky Michelin ve standardní výbavě nebo na přání dodávané 19“ vysokovýkonné pneumatiky Pirelli ve specifikaci N (19“ pneumatiky se dodávají standardně s paketem Performance).

Pozoruhodné sportovní kupé pro každodenní provoz

Zcela nový i30 Fastback N je výjimečné sportovní kupé pro elegantní každodenní provoz během pracovního týdne i pro sportovní jízdu na závodním okruhu o víkendu. Klíčovým pro zážitky N je systém N Grin Control, který poskytuje řidiči výběr pěti jízdních režimů Eco, Normal, Sport, N a N Custom, které lze aktivovat pomocí dvou specifických tlačítek na volantu. Různé režimy mění charakter vozu úpravou charakteristiky motoru, tlumičů, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), diferenciálu „N Corner Carving Differential“, zvuku výfukové soustavy, řízení a vyrovnávání otáček. Řidič navíc může stisknutím tlačítka ovládat funkci pro vyrovnávání otáček motoru, která zvýší otáčky motoru při řazení z vyššího na nižší převodový stupeň (dává automaticky „meziplyn“).

02. Produktová řada Hyundai N: Vášeň pro zatáčky od Namyangu až po Nürburgring


Hyundai i30 Fastback N je druhým vysokovýkonným modelem společnosti Hyundai Motor v její sportovní produktové řadě N. Nový model přichází po velkém úspěchu pětidveřového modelu i30 N, který byl uveden na trh ve druhé polovině roku 2017. V říjnu 2018 představila značka Hyundai s vozem N Option budoucí nabídku velmi kvalitních doplňků pro individualizaci exteriéru a interiéru, určenou pro majitele vozů Hyundai. Sportovní výkony a atraktivní vzhled modelů Hyundai N je nyní dostupný ještě širšímu okruhu zákazníků díky novému modelu i30 N Line. Nový stupeň výbavy s dynamickým designem a optimalizovanými jízdními vlastnostmi byl uveden na trh před několika měsíci. Nabídka značky N tak nyní zahrnuje dva čistokrevné modely N, pětidveřový i30 N a i30 Fastback N, verze N-Line s prémiovou sportovní výbavou a nový program pro individualizaci N Option. 

Hyundai vyvíjí vozy řady N podle stejné filozofie jako své závodní vozy. Označení „N“ reprezentuje dva důležité komponenty: Zaprvé globální výzkumné a vývojové centrum společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu, v němž se zrodila tato idea. Zadruhé Nürburgring, jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě a sídlo testovacího centra Hyundai, na němž jsou optimalizována nastavení modelů N. Samotné logo N symbolizuje šikanu, nejnáročnější sled zatáček, v němž byly vysokovýkonné modely N dále vyvíjeny a testovány. Řada N od svého založení v roce 2015 podává výkony na nejvyšší úrovni, což dokládají úspěchy v siničních závodech VLN na Nürburgringu, TCR International Series, Pirelli World Challenge a ve vyčerpávajícím vytrvalostním 24h závodě na Nürburgringu. Závodní automobily Hyundai „N“ vítězily v loňském roce také v ostré konkurenci světového poháru cestovních vozů WTCR (World Touring Car Cup) a získaly celkové vítězství v sezoně 2018 v hodnocení týmů. Gabriele Tarquini navíc vybojoval mistrovský titul mezi jezdci. 

Inspirace motoristickým sportem – výborné výkony značky Hyundai

Oddělení Hyundai Motorsport bylo založeno v roce 2013 v německém městě Alzenau, aby rozvíjelo dlouhodobý program účasti v motoristickém sportu, který demonstruje emoce i vysokou technickou úroveň a know-how, jež Hyundai vkládá do svých vozů. Hyundai Motorsport se již šestým rokem úspěšně zúčastňuje mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), které je považováno za jednu z nejnáročnějších a nejrozmanitějších disciplín motoristického sportu. 

2013:   Představení soutěžního vozu i20 WRC.  

 

2014:

-        Nový vstup do mistrovství světa v rallye.

-        Hyundai Motorsport se s vozem i20 WRC umístil čtyřikrát na stupních vítězů a v hodnocení konstruktérů obsadil ve WRC
          čtvrté místo. 

 

2015:

-        Představení řady vysokovýkonných modelů Hyundai N na Frankfurtském autosalonu s koncepčními vozy N 2025 Vision Gran Turismo
          a RM15.

-        Hyundai vybojoval ve WRC čtyři umístění na stupních vítězů a v celkovém hodnocení obsadil třetí místo.

 

2016:

-        Představení konceptů vysokovýkonných závodních vozů RM16 na autosalonu v Busanu a RN 30 na Pařížském autosalonu.

-        Hyundai se umístil na stupních vítězů sedmkrát a celkově skončil ve WRC na druhém místě.

 

2017:

-        Začátek nové éry v rallye zavedením nových technických pravidel, která přinesla osobitější a výkonnější vozy WRC s dramatičtějším
          vzhledem.

-        Představení prvního velkosériově vyráběného vysokovýkonného vozu Hyundai – pětidveřového modelu i30 N.

-        Hyundai Motorsport se ve své čtvrté sezoně ve WRC umístil na celkovém druhém místě a Thierry Neuville zvítězil ve čtyřech
          soutěžích.

 

2018:

-        Představení druhého velkosériově vyráběného vysokovýkonného vozu Hyundai, modelu i30 Fastback N.

-        Hyundai zvítězil ve třech soutěžích WRC, 11krát se umístil na stupních vítězů a na konto si připsal 68 vítězství v rychlostních
          zkouškách

-        Tým skončil v boji o mistrovský titul na druhém místě v hodnocení konstruktérů a Thierry Neuville se stal vicemistrem světa
          v klasifikaci jezdců.

 

i30 N TCR získal první tituly ve WTCR

Hyundai Motorsport korunoval v roce 2018 své mnohaleté zkušenosti z WRC, nepřetržité úsilí o nejlepší umístění a uvedení závodního vozu i30 N TCR pro zákaznický sport ziskem obou titulů v prvním ročníku světového poháru cestovních vozů WTCR (World Touring Car Cup), a to v hodnoceních jezdců i konstruktérů. O obou titulech se rozhodlo ve finálovém podniku WTCR na náročném městském okruhu v Macau. Gabriele Tarquini získal titul mezi jezdci a mezi týmy nasbíral nejvíc bodů MRacing-YMR.

Pro sezonu WTCR 2019 bude posílena sestava jezdců i týmů. Čtyři vozy budou kromě Tarquiniho a Norberta Michelisze řídit také Augusto Farfus a Nicky Catsburg.

Testovací centrum na Nürburgringu

Vysokovýkonné technologie Hyundai N jsou zdokonalovány na Nürburgringu, jak na závodním okruhu pro Velké ceny, tak i na Severní smyčce. Oba závodní okruhy patří mezi nejnáročnější na světě. Severní smyčka Nürburgringu je se svými 73 zatáčkami a délkou 20,8 kilometru závodním komplexem a sídlem testovacího centra Hyundai s plochou 3600 metrů čtverečních, které provozuje Evropské technické středisko společnosti Hyundai Motor. Zde probíhají zrychlené testy odolnosti a životnosti vozidel společnosti Hyundai Motor. Každý vůz ujede na Nürburgringu 420 až 480 kol na suchém a mokrém povrchu. Tento test simuluje ujetí až 180 000 km v náročných podmínkách – což je ekvivalent normálního životního cyklu vozidla – a to během pouhých čtyř týdnů.

Kompetence pro závodní okruhy

Mistrovství světa v rallye WRC (World Rally Championship) je pro Hyundai Motor „zkušební laboratoří“ pro zdokonalování techniky vysokovýkonných automobilů v extrémních podmínkách. Během vývoje soutěžních vozů pro WRC vznikaly rovněž další koncepty vysokovýkonných automobilů. Proto je WRC považováno za kolébku řady N, ale N je inspirováno také okruhovými závody cestovních vozů TCR (Touring Car Racing), které patří mezi nejrychleji rostoucí disciplíny motoristického sportu. Expanze divize Hyundai Motorsport pokračuje projektem TCR. Nový vůz vyvinulo a vyrábí oddělení zákaznického sportu v sídle týmu v německém Alzenau. Zkušenosti a know-how získané během účasti ve WRC a TCR jsou ve značné míře využívány v produktové řadě Hyundai N.

03. Vzrušující design

Zcela nový i30 Fastback N je jako součást modelové řady Hyundai i30 dalším automobilem pro radost z jízdy. Automobiloví nadšenci mohou nový model objednávat v Evropě od konce roku 2018. Kromě jedinečných sportovních stylistických prvků se vývoj zaměřil na dodržování principu „podřízení tvarů funkci“. Designéři úzce spolupracovali s odborníky na aerodynamiku, aby nalezli optimální poměr mezi přítlakem, aerodynamickým odporem vzduchu a dalšími aerodynamickými vlastnostmi. Jejich cílem bylo umožnit nejlepší možné výkony a naprosto nevšední zážitky z jízdy. Opravdu ostré pětidveřové kupé s okouzlující siluetou a sportovním postojem je delší a štíhlejší. Zcela nový i30 Fastback N proto i ve vysokých rychlostech snadno proniká vrstvami vzduchu. V porovnání s pětidveřovým modelem i30 N je o 120 mm delší a o 21 mm nižší. Aerodynamické tvary přinesly snížení aerodynamického odporu vzduchu na hodnotu cx = 0,297 oproti cx = 0,320 u pětidveřového modelu i30 N.

Úchvatný vnější vzhled

Hyundai po představení pětidveřového modelu i30 N se specifickými sportovního stylistickými prvky N nyní uvádí na trh první opravdu ostré pětidveřové kupé v segmentu C, které je ve své třídě unikátní. Hyundai i30 Fastback N kombinuje jedinečné atributy vysokovýkonného automobilu se sofistikovaným stylem modelu i30 Fastback, který se vyznačuje charismatickou přídí a kapkovitým tvarem karoserie. Mezi osobité prvky N, které umocňují vzhled N, patří jedinečný přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu a červenou charakterovou linií. V kombinaci s prominentní kaskádovitou maskou chladiče s logem N je na první pohled patrný původ vozu. Světlomety modelu Hyundai i30 Fastback N mají černé vnitřní plochy.

Ostrý a dynamický vzhled je umocněn novým předním spoilerem a agresivním nárazníkem vzadu. Záď navíc vyniká i díky leskle černé spoilerové liště na zadním výklopném víku, která vytváří ještě větší přítlak. Elegantní tvary jsou tak i zde podřízeny funkci, protože vylepšují aerodynamiku a umožňují nejlepší možné zážitky z jízdy. Spodní část zadního nárazníku zvýrazňuje prodloužená červená charakterová linie. Sportovní dojem vozu završuje jedinečný trojúhelníkový zadní mlhový světlomet, umístěný mezi dvěma koncovkami výfukové soustavy. Siluetu vozu navíc umocňují 18“ nebo 19“ kola z lehké slitiny se vzrušujícím designem N, červené brzdové třmeny s logem „N“, černé boční prahy karoserie se sníženou světlou výškou a leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek.

Zcela nový i30 Fastback N se dodává v šesti barvách karoserie, které umožní zákazníkům ještě lépe dát najevo vlastní osobnost. Na výběr budou mít mimo jiné také velmi atraktivní odstín šedá Shadow, nabízený exkluzivně pro nové pětidveřové kupé Hyundai v době jeho uvedení na trh. Paleta navíc zahrnuje odstíny bílá Polar, černá Phantom, červená Engine, modrá Performance a šedá Micron – tedy všechny barvy, které jsou k dispozici také pro pětidveřový model i30 N. Kliky dveří mají stejnou barvu jako karoserie.

Interiéru vládne elegance

Elegantní charakter modelu i30 Fastback N a jeho spojení se světem motoristického sportu umocňují v interiéru velmi kvalitní materiály a ozdobná obložení v odstínu tmavého kovu. Hyundai i30 Fastback N je vybaven sportovními sedadly s jedinečným designem, jehož součástí jsou loga N, červené prošívání a nastavitelná délka sedáku. Sedadla v sofistikovaném černém jednobarevném interiéru mohou být čalouněna tkaninou nebo na přání kombinací semiše a kůže.

Vnitřní prostor zcela nového modelu i30 Fastback N se odlišuje od ostatních modelů N červeným prošíváním. Interiér umožňuje řidiči navázat pocit naprostého spojení se svým vozem. Všechny prvky, s nimiž přichází do kontaktu, jsou odlišeny červenou barvou, ať se jedná o prošívání, nebo rámečky výdechů ventilační soustavy. Dominantou interiéru je exkluzivní sportovní volant „N“, který zajišťuje řidiči optimální kontrolu nad vozem ve všech jízdních situacích. Charakteristické tlačítko N s ikonou šachovnicové vlajky na pravé straně (lakované odstínem tmavého kovu) umožňuje přímý přístup k režimu N. Hned nad ním může řidič aktivovat systém vyrovnávání otáček pro ještě plynulejší řazení – dáváním „meziplynu“. Na levé straně volantu si může řidič vybírat ze tří standardních jízdních režimů: Normal, Sport a Eco.

Všechna nastavení pro sportovní jízdu zobrazuje centrální displej N. V horní části středové konzoly jsou navíc zobrazovány údaje palubního počítače o sportovní jízdě na závodním okruhu, které nadchnou opravdu vášnivé řidiče. Logo N je umístěno na spodním rameni volantu i na kulovité hlavici řadicí páky. V souladu s barevným designem zcela nového modelu i30 Fastback N je na volantu i řadicí páce použito červené prošívání. A kovové pedály umocňují zážitky ze sportovní jízdy.

04. Sportovní vůz s konstrukcí „N“


Pětidveřový i30 N vstoupil do světových i regionálních pohárů cestovních vozů (Touring Car Cup) před nemnoha měsíci, přesto však již vybojoval řadu umístění na stupních vítězů. Na svém kontě má také bezpočet ocenění. Mezi ně patří mimo jiné „Sportovní vůz roku 2018“ časopisu Auto Bild Sportscar, ocenění „Game Changer 2018“ od časopisu Autocar, „Nejlepší ostrý hatchback“ v soutěži „UK Car of the Year Awards 2018“, „Nejlepší ostrý hatchback za cenu od 20 000 do 30 000 liber“ podle časopisu What Car? a „Life and Seoul of the Party Award“ v soutěži „GQ Car Awards 2018“. Pětidveřový i30 N absolvoval také několik náročných testů na Severní smyčce Nürburgringu a závodním okruhu Vallelunga nedaleko Říma, v nichž ukázal, jak si vede v porovnání se svým závodním sourozencem. Nová generace závodního vozu i30 TCR navíc úspěšně završila testy na čtyřkilometrovém závodním okruhu ve Valencii. Není tedy překvapením, že na pětidveřový model i30 N, jehož vývoj byl inspirován účastí značky Hyundai v motoristickém sportu, obdržel výrobce již více než 9000 objednávek z celé Evropy.

Hyundai i30 Fastback N nyní přebírá všechny přednosti pětidveřového modelu i30 N, s nimiž vstoupil do segmentu C, a současně je kombinuje s novou úrovní široké uživatelské sofistikovanosti, přestože si zároveň zachovává nekompromisního ducha, který již oslovil tolik zákazníků.

Elektrický posilovač řízení R-MDPS s pohotovými reakcemi

Hyundai i30 Fastback N nabízí vysokou úroveň preciznosti řízení, kterou ocení zejména nároční řidiči. Systém elektrického posilovače R-MDPS (Rack-mounted Motor-Driven Power Steering) s elektromotorem, uloženým na hřebenové tyči, poskytuje vozidlu stabilitu ve vysokých rychlostech a nabízí okamžité reakce v nižších rychlostech. Elektrický posilovač řízení na hřebenové tyči poskytuje velmi vysoký výkon a je přizpůsoben dokonce i požadavkům na jízdu na závodním okruhu s pneumatikami pro pohárové závody.

Náprava N Power Sense

Přední náprava modelu i30 Fastback N nese označení „N Power Sense Axle“. V porovnání s výchozím modelem i30 Fastback má vyšší příčnou tuhost díky modifikované konstrukci. K lepší adhezi přispívá mnoho detailních změn v nastavení odpružení a podvozku. Díky vyšší úrovni přilnavosti je zaručen efektivnější přenos hnací síly na vozovku a řidič dostává od předních kol rychlou a precizní zpětnou vazbu. To vše jsou faktory pro maximální radost z jízdy.

Zadní výztuha

Již mimořádně pevná konstrukce skeletu karoserie výchozího modelu i30 Fastback představuje excelentní základ pro mimořádnou celkovou tuhost vozu. Díky odolné a lehké karoserii, u níž je na konstrukci skeletu použito 51 procent ultravysokopevnostní oceli z vlastního vývoje a výroby, se může nový model i30 Fastback N pochlubit ještě vyšší úrovní jízdní dynamiky a zároveň i pasivní bezpečnosti. Celkovou tuhost modelu i30 Fastback N lze na přání ještě zvýšit příčnou výztuhou, umístěnou za zadními sedadly. Tento prvek zvyšuje tuhost karoserie o šest procent a minimalizuje přirozený sklon ke kroucení v zatáčkách.

Systém Launch Control

Funkce kontroly trakce při rozjezdu – Launch Control – minimalizuje prokluz kol při intenzivní akceleraci z klidu. Řidiči tím umožňuje start ve stylu profesionálního závodního jezdce. Funkci Launch Control lze efektivně využívat v jízdním režimu N. Její princip umožňuje mimořádně ostrý start, pokud řidič při zařazeném prvním převodovém stupni a sešlápnutém pedálu spojky uvolní během pěti sekund po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu pedál spojky. Funkce Launch Control je po jejím využití znovu k dispozici po třech minutách, potřebných k ochlazení spojky. Otáčky motoru lze při zcela sešlápnutém pedálu plynu nastavit v rozmezí od 3600 do 4900 min-1.

Vyrovnávání otáček

Funkce vyrovnávání otáček automaticky upravuje otáčky motoru (dává tzv. „meziplyn“), pokud řidič řadí z vyššího na nižší převodový stupeň. V závislosti na jízdním režimu tak umožňuje plynulejší nebo sportovnější řazení. Tlačítko funkce vyrovnávání otáček lze snadno aktivovat manuálně, protože se nachází na pravé straně volantu.

Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension)

Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) automaticky optimalizují odpružení vozidla s cílem maximalizovat úroveň jízdního komfortu, nebo sportovních výkonů. Systém zohledňuje provozní podmínky, jako je rychlost jízdy, povrch vozovky, průjezd zatáčkou a intenzita zpomalení nebo zrychlení. ECS mění a koriguje intenzitu tlumení, čímž vylepšuje jak komfort odpružení, tak i ovladatelnost a jízdní stabilitu.

Diferenciál „N Corner Carving Differential“

„N Corner Carving Differential“ – specifický termín značky N pro elektronicky řízený samosvorný diferenciál – zvyšuje adhezi a přenáší maximum výkonu motoru na vozovku. Systém zlepšuje ovladatelnost vozidla při rychlé jízdě v řidičsky náročných úsecích silnic nebo závodních okruhů, ale také přispívá ke zlepšení jeho akcelerace při razantním rozjezdu tím, že zabraňuje prokluzu kol na mokrém povrchu nebo sněhu, v důsledku odlišné trakce pravého a levého kola. Diferenciál „N Corner Carving Differential“ zvyšuje pocity radosti z průjezdu zatáčkami, protože zrychluje reakce vozu na vjezdu do zatáčky a umožňuje dřívější přidání plynu při výjezdu ze zatáčky. Systém se dodává v rámci paketu Performance.

Nastavitelný zvuk

Hyundai i30 Fastback N nabízí, díky aplikaci elektronického generátoru zvuku ESG (Electronic Sound Generator) a výfukové soustavě s variabilní klapkou, potěšení i pro uši sportovně založených řidičů. Elektronický generátor zvuku je uložený uvnitř karoserie u paty čelního okna a vytváří v interiéru sportovní zvuk motoru, takže cestujícím v modelu i30 Fastback N umocňuje zážitky ze skutečně sportovní jízdy a zvyšuje dramatičnost akustického projevu v souladu s náladou řidiče. V závislosti na jízdním režimu si může řidič zvolit různé varianty zvuku výfukové soustavy aktivním ovládáním výfukové klapky (rovněž tato funkce se dodává výhradně s paketem Performance). Zvuk se liší mírou otevření ventilu. Systém spolupracuje s generátorem zvukových efektů při řazení pro maximální potěšení z poslechu vysloveně sportovního zvuku.

Systém „N Grin Control“

Řidiči mají v závislosti na své náladě a stavu vozovky na výběr pět individuálních jízdních režimů systému „N Grin Control“: Eco, Normal, Sport, N a N Custom, které lze aktivovat pomocí dvou speciálních tlačítek na volantu. Různé režimy mění jízdní projev vozu nastavením odlišné charakteristiky motoru, tlumičů, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), systému „N Corner Carving Differential“, zvuku motoru, elektrického posilovače řízení a vyrovnávání otáček. V režimu N Custom si může řidič sestavit vlastní nastavení jednotlivých parametrů pro každý vysokovýkonný komponent z režimů Normal, Sport a Sport+ podle vlastních preferencí a provozních podmínek.

Komponenty

Tlačítko jízdních režimů

Tlačítko N

Eco

Normal

Sport

Režim N

N Custom

Nastavení poháněcího ústrojí

Reakce motoru

ECO

NORMAL

SPORT

SPORT+

NORMAL / SPORT / SPORT+

Vyrovnávání otáček

OFF

NORMAL

SPORT

SPORT+

VYPNUTO / NORMAL / SPORT / SPORT+

Diferenciál „N Corner Carving Differential“

NORMAL

NORMAL

SPORT

SPORT

NORMAL / SPORT

Variabilní zvuk výfuku (zvukový efekt při řazení a variabilní zvuk výfuku)*

ECO

NORMAL

SPORT

SPORT+ (se sportovním zvukovým efektem)

NORMAL / SPORT / SPORT+

Nastavení podvozku

Elektronicky řízené tlumiče (ECS)

NORMAL

NORMAL

SPORT

SPORT+

NORMAL / SPORT / SPORT+

Řízení

NORMAL

NORMAL

SPORT

SPORT+

NORMAL / SPORT / SPORT+

Elektronicky řízený stabilizační systém (ESC)

NORMAL

NORMAL

NORMAL

SPORT

NORMAL / SPORT / VYPNUTO

 

Výkonné motory

Hyundai i30 Fastback N je poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních v kombinaci s pohonem předních kol. Standardní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 184 kW (250 k) (kombinovaná spotřeba paliva (WLTP): 8,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 185 g/km). Opravdoví automobiloví nadšenci si mohou užívat zcela nový i30 Fastback N s paketem Performance, který zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 202 kW (275 k) (kombinovaná spotřeba paliva (WLTP): 8,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 188 g/km). Obě výkonové verze poskytují maximální točivý moment 353 N.m a dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h. Funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku („overboost“), která se aktivuje při dosažení maximálního točivého momentu, zvyšuje jeho hodnotu až na 378 N.m. V tomto režimu dosahuje turbodmychadlo po dobu několika sekund vyšších otáček. S větším množstvím vzduchu lze do válců dovávat více paliva, což zvyšuje výkon.

Paket Performance optimalizuje zážitky z jízdy na závodním okruhu rovněž diferenciálem „N Corner Carving Differential“, poskytujícím výjimečnou trakci, a výfukovou soustavou s variabilní klapkou, zajišťující sportovní zvuk. Maximální adhezi modelu i30 Fastback N s paketem Performance zaručují 19“ vysokovýkonné pneumatiky Pirelli P-Zero ve specifikaci Hyundai N. Jedná se o jedinečnou variantu ultravysokovýkonné letní pneumatiky rozměru 235/35 R 19, dodávanou výrobcem prémiových pneumatik Pirelli.

Palubní počítač pro sportovní jízdu

Řidiči, kteří se svým vozem rádi projíždějí zatáčky vysokými rychlostmi, si mohou nechat na centrálním displeji modelu i30 Fastback N zobrazovat informace o výkonu, točivém momentu a plnicím tlaku, doplněné o údaje chronometru pro měření času na kolo a zrychlení. Pro jízdu na závodním okruhu velmi užitečný palubní počítač naměřené hodnoty nejen zobrazuje, ale také ukládá pro pozdější analýzu.

05. Spojení se světem – a se silnicí


Hyundai i30 Fastback N nabízí nejmodernější konektivitu, včetně navigační funkce se zobrazováním mapových podkladů v režimu 3D, multimediálních funkcí, systémů Android Auto, Apple CarPlay a bezkabelového nabíjení. Jízdní režimy modelu i30 Fastback N se zobrazují na 5,0“ nebo na přání na 8,0“ dotykovém displeji navigačního systému. Oba systémy zahrnují funkce Apple CarPlay a Android Auto, které umožňují uživatelům připojit si přenosná zařízení pro přehrávání hudby, telefonování nebo ovládání dalších funkcí na displeji vozidla. Dokonalá konektivita umožňuje řidičům a cestujícím zůstat ve spojení s okolním světem, aniž by byla odváděna pozornost řidiče od řízení. Hyundai Motor také nabízí bezkabelovou indukční nabíječku pro mobilní telefony (standard Qi) a sedm let předplacených služeb LIVE Services zdarma. LIVE Services nabízejí aktualizované informace v reálném čase o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy a internetové vyhledávání zajímavých cílů. Displej navigačního systému zobrazuje také provozní informace, důležité pro sportovní jízdu. Specifické menu režimu N nabízí individualizovatelná nastavení motoru, tlumičů, řízení, diferenciálu (v paketu Performance), vyrovnávání otáček při řazení, zvuku výfukové soustavy a stabilizačního systému.

Nejlepší bezpečnostní výbava ve své třídě

Stejně jako u ostatních karosářských variant modelové řady i30 demokratizuje Hyundai Motor novým modelem i30 Fastback N vyspělou techniku nabídkou nejmodernějších prvků aktivní bezpečnosti.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), jímž je vybaven model i30 Fastback N, pracuje ve třech fázích s využitím kamerového snímání. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Ve druhém kroku aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a ve třetím kroku použije maximální brzdný výkon, aby zabránil kolizi nebo minimalizoval poškození, pokud je kolize neodvratitelná.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a upozorní řidiče na nebezpečné manévry při rychlosti jízdy více než 60 km/h. Po akustickém a vizuálním upozornění řidiče následuje zásah do řízení, který vrátí vozidlo do svého jízdního pruhu.

Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) chrání řidiče modelu i30 Fastback N. Systém sleduje způsob řízení a na základě toho detekuje nebezpečnou jízdu nebo únavu za volantem, čímž může zabránit potenciálním nehodám.

Asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) okamžitě rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase je zobrazuje řidiči na displeji navigačního systému a na displeji TFT panelu přístrojů.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy jak protijedoucí vozidla, tak i vozidla, jedoucí stejným směrem, a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje riziko oslňování ostatních řidičů. HBA automaticky aktivuje dálková světla, jakmile nejsou detekována žádná vozidla, a tím v noci maximalizuje možnosti vidění řidiče.

Výroba v Evropě

Hyundai i30 Fastback N je vyráběn ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích. Závod byl otevřen v roce 2008 a ve stejném roce zahájil výrobu první generace modelu i30. Roční kapacita výroby, splňující nejvyšší standardy kvality v souladu s očekáváními evropských zákazníků, je 350 000 vozů. Na pozemku závodu HMMC se nachází také zkušební dráha o délce 3,3 km, na níž jsou u všech vozů testovány dynamické vlastnosti, hlučnost a funkčnost, společně s kompletní kontrolou spodní části automobilů.

06. Technické údaje

 

ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI (250 k)**

Druh

THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT

Zdvihový objem

1998 cm3

Vrtání x zdvih

86,0 x 86,0 mm

Kompresní poměr

9,5

Nejvyšší výkon

250 k (184 kW) @ 6000 min-1

Nejvyšší točivý moment

353 N.m @ 1450 až 4000 min-1

378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku („overboost“)

Nejvyšší rychlost (km/h)

250

Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)

6,4

Kombinované emise CO2 [WLTP]

185

Spotřeba paliva, kombinovaná
(l/100 km) [WLTP]

8,1

Spotřeba paliva, město
(l/100 km) [WLTP]

12,2

Spotřeba paliva, mimo město
(l/100 km) [WLTP]

6,9

 

ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI s paketem Performance (275 k)**

Druh

THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT

Zdvihový objem

1998 cm3

Vrtání x zdvih

86,0 x 86,0 mm

Kompresní poměr

9,5

Nejvyšší výkon

275 k (202 kW) @ 6000 min-1

Nejvyšší točivý moment

353 N.m @ 1450 až 4700 min-1

378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku („overboost“)

Nejvyšší rychlost (km/h)

250

Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)

6,1

Kombinované emise CO2 [WLTP]

188

Spotřeba paliva, kombinovaná
(l/100 km) [WLTP]

8,2

Spotřeba paliva, město
(l/100 km) [WLTP]

12,1

Spotřeba paliva, mimo město
(l/100 km) [WLTP]

7,0

 

Převodovka

Zážehové motory – počet převodových stupňů

Motor

2.0 T-GDI (250 k)

2.0 T-GDI (275 k)

Mechanická převodovka

6

6

 

Převodové poměry**

                       MOTOR

THETA 2.0 T-GDI

standardní verze (250 k)

paket Performance (275 k)

PŘEVODOVÝ POMĚR

1. stupeň

3,083

3,083

2. stupeň

1,931

1,931

3. stupeň

1,696

1,696

4. stupeň

1,276

1,276

5. stupeň

1,027

1,027

6. stupeň

0,854

0,854

ZPĚTNÝ CHOD

3,588

3,588

STÁLÝ PŘEVOD

4,154 (1/2/Z)
3,176 (3/4/5/6)

4,333 (1/2/Z)
3,250 (3/4/5/6)

 

 

Výfukové turbodmychadlo

Produktová řada

Keyyang

Oběžné kolo kompresoru: TD04-13HE1T

Oběžné kolo turbíny: TD04L6-13WDT-10T

Max. plnicí tlak – normální režim

1,0 baru

Max. plnicí tlak – režim „overboost“

1,2 baru

 

Podvozek

Přední náprava

Vzpěry McPherson

Zadní náprava

Víceprvkové zavěšení

 

Řízení**

Posilovač

Elektrický posilovač R-MDPS (Rack-Type Motor-Driven Power Steering), upevněný na hřebenové tyči

Druh řízení

Hřebenové řízení

Celkový převod řízení

Standardní verze: 12,26 (@360°), paket Performance: 12,31 (@360°)

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,14

Poloměr otáčení (m)

5,8

 

Brzdová soustava**

Brzdy vpředu

Kotoučové, 17“ (standardně)/18“ (s paketem Performance)

Brzdy vzadu

Kotoučové, 16“ (standardně)/17“ (s paketem Performance) (ruční parkovací brzda)

Hlavní válec

Φ 23,81

Rozměr brzdového posilovače

10“ (levostranné řízení, pravostranné řízení)

 

Kola a pneumatiky

Rozměr kol                             

Rozměr pneumatik

Kola z lehké slitiny, 7,5J x 18

225/40 R 18

Kola z lehké slitiny, 8,0J x 19

235/35 R 19

 

Rozměry (mm)**

Exteriér

Celková délka

4455

Celková šířka

1795

Celková výška

1417 (standardní verze)/1419 (paket Performance)

Rozvor

2650

Převis vpředu

905

Převis vzadu

900

Světlá výška

132

 

Objemy**

Palivová nádrž (litry)

50

Zavazadlový prostor (litry)

Minimální: 450 (436 se zadní příčnou výztuhou)

Maximální: 1351 (1337 se zadní příčnou výztuhou)

 

Hmotnosti

Rozložení hmotnosti vpředu/vzadu (%)

61,4/38,6 (250 k bez výbavy na přání); 59,7/40,3 (275 k se všemi prvky výbavy na přání)

Provozní hmotnost (95 % paliva + 68 kg řidič + 7 kg zavazadla)

1494 kg (1573 kg se všemi prvky výbavy na přání); paket Performance 1516 kg (1595 kg)

Celková hmotnost

1950 kg

 

Aerodynamika

Součinitel aerodynamického odporu vzduchu

0,297

 

* Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva byly zjištěny v souladu s aktuální metodikou WLTP a přepočteny dle metodiky EU.
** Technické údaje jsou předběžné a mohou se změnit.